La Unitat Científica d’Innovació Empresarial (UCIE) de l’Institut de Física Corpuscular (IFIC) centre mixt del CSIC i la Universitat de València ha assistit recentment al Big Science Bussines Fòrum (*BSBF) 2022. El BSBF és un congrés de caràcter internacional que congrega als principals actors en la ciència d’avantguarda, principalment en els àmbits de la física d’altes energies, l’astronomia i l’energia. L’objectiu d’aquest congrés és el de ser un punt de trobada entre institucions d’investigació i la indústria.

Els agents de la UCIE Ana Isabel Delgado i César Senra han participat en aquesta trobada amb l’objectiu de donar a conéixer l’activitat i capacitats de l’IFIC entre les diferents organitzacions i empreses que van acudir a l’esdeveniment, per a així identificar sinergies i promoure possibles acords de col·laboració i transferència. Durant el transcurs de l’esdeveniment, els agents van tindre l’oportunitat de mantindre reunions B2B amb representants d’empreses i amb els responsables d’alguns dels projectes d’infraestructura més important del moment al nostre país, que van mostrar un gran interés pel treball de l’Institut.

Després de l’èxit de la primera edició a Copenhaguen, Granada ha sigut la ciutat triada per a acollir la segona edició d’aquest important congrés, reunint al voltant de 1.200 participants i més de 120 empreses de diferents països per a debatre les perspectives de futur del mercat de la Big Science.

L’esdeveniment va ser organitzat pel CDTI i el Ministeri de Ciència i Innovació amb la col·laboració del CIEMAT, coordinador tècnic a nivell nacional i internacional del projecte IFMIF-DONS, una infraestructura per a l’estudi dels materials que formaran part dels nous sistemes de generació d’energia de fusió. Aquest projecte compta també amb la participació de l’Ajuntament de Granada, on estarà emplaçat, la UGR, On Granada, ICEX España Exportació i Inversions, l’Institut d’Astrofísica d’Andalusia, la Diputació de Granada i la Junta d’Andalusia.