Font: MICIU

• Aquest tràmit estarà obert 15 dies per a recollir les aportacions i comentaris d’aquelles persones que estiguen interessades a fer-ho.
  • La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha destacat que, amb aquest tràmit, el MICIU fa un nou pas per a l’aprovació d’aquest Reial decret, tan demandat per la comunitat científica i universitària del nostre país, recollit en la Llei de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació.

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats (MICIU) ha presentat a informació pública el projecte de Reial decret pel qual es desenvolupa el sexenni de transferència i s’amplia l’àmbit d’aplicació dels quinquennis d’investigació, com es recull en la nova Llei de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació. Aquest tràmit estarà obert 15 dies per a recollir les aportacions i comentaris d’aquelles persones que estiguen interessades a fer-ho.En el cas dels sexennis de transferència, es produeix una ampliació objectiva del seu àmbit amb incentius que arribaran no sols a l’activitat investigadora, com ocorria fins ara, sinó també a la transferència dels resultats de la investigació efectuada pel personal investigador funcionari de carrera pertanyent als Organismes Públics d’Investigació (OPIS) de l’Administració General de l’Estat.En el cas dels quinquennis del personal d’investigació dels Organismes Públics d’Investigació (OPIS), aquests avaluaran i reconeixeran per primera vegada tots els mèrits d’investigació realitzats anteriorment en el sector públic i en qualsevol universitat, tant a Espanya com a l’estranger. Fins al moment, els quinquennis només reconeixien l’experiència en els OPIS del nostre país.La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha destacat que, amb aquest tràmit, “el MICIU fa un nou pas per a l’aprovació d’aquest Reial decret, tan demandat per la comunitat científica i universitària del nostre país”, tal com recull la Llei de la Ciència.Morant ha explicat que aquest Reial decret “afavorirà que la ciència arribe a tota la societat, a les empreses i les administracions públiques, perquè incentivem la transferència dels resultats de la investigació. És essencial que aquests resultats arriben a la ciutadania i es puguen beneficiar d’ells”.En definitiva, ha assegurat Morant, “suposa un avanç fonamental perquè Espanya es convertisca en un país basat en el coneixement i pose la ciència al centre de les seues polítiques”.

Enllaç: Projecte de Reial decret pel qual es modifiquen diversos reials decrets reguladors de les avaluacions del personal investigador dels Organismes Públics d’Investigació i del personal docent i investigador de les Universitats públiques.